.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخگویی دولتمردان به نیاز‌ها و مطالبات به حق مردم
امام جمعه موقت ساری گفت: هم اکنون وظیفه دولتمردان این است که پاسخگوی نیازها و مطالبات به حق مردم باشند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار کرد: در دهه اول ماه ذی‌الحجه هستیم که ماه زیارت پیامبر اعظم و ائمه اطهار و امروز سوم ذی الحجه سالروز ورود پیامبر به مکه در سفر حجه الوداع است که پیامبر وارد مکه شده و حج وداع را انجام دادند و جانشین و ولی بعد از خودشان را انتخاب کردند.

وی افزود: هم اکنون زائران مازندران در حال رفتن به مکه مکرم هستند و آرامش و آسایش در مکه برقرار است و آرزوی ما براین است که زائران سالم به وطن برگردند این ماه، ماه کرامت و علم و ادب است که دو اصل قرآنی مهم هستند.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی فرمودند علم غذای جان و باطن انسان است و ادب رفتار و کردار انسان را صالح و شایسته و عمل انسان را زیبا می‌کند لذا علم و ادب کرامت اخلاقی انسان را کامل می‌کنند که عزت و سعادت اخروی به همراه دارند.

این مسؤول ادامه داد: شرایط زندگی در جامعه برای انسان باید به گونه‌ای باشد که به سوی تربیت و دوری از جهل و خودخواهی برود و عمل کردن به خلاف آن گامی به سوی جهل رفتن است، اخلاق صحیح و کریمانه لازمه دوری از تفکرات جاهلانه است که ائمه بزرگوار چگونگی برخورد با جاهلان را روایت کردند.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه عوام مردم باید با پیگیری طرح و برنامه خاص زندگی در بین مردم به وسیله حسن خلق امکان‌پذیر است که زندگی جامعه اسلامی و دینی را با آسایش و آرامش همراه می‌کند.

وی تصریح کرد: رابطه بین انسان و خدا و داشتن تقوای الهی و دوری از هرگونه نافرمانی و معصیت گامی است که باعث زندگی با عزت در دنیا و در قیامت می‌شود.

امام جمعه موقت ساری بیان کرد: زائران از فیض این سفر در این ماه بهره‌مند هستند و آنهایی که از زائران نبودند می‌توانند با خواندن نماز دو رکعتی مربوطه به فیض زیارت از راه دور نائل بیایند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی از اقشار مختلف پس از گذشت حدود 40 سال از انقلاب صبر متانت و حمایت خود را در برابر سختی‌ها و ملایمات به خوبی نشان دادند و کوتاهی نداشتند و هم اکنون وظیفه دولتمردان است که پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشند که به حق است.

یوسف‌پور افزود: پیشنهاد ما بر این است که سرلوحه نظام عهدنامه مالک اشتر که منشور حکومت‌داری توسط امام علی علیه السلام بیان شده قرار گیرد که در آن به توجه به دستورات خداوند متعال در قرآن اشاره شده و در دومین فراز دستور به یاری خدا در همه حالت کرده که هرکس خدا را عزیز بدارد خدا عزیزش می‌دارد، رحمت محبت و دلدادگی مردم را به قلب شناساندن و به باور قلبی رسیدن از سفارشات امیرالمومنان به مالک اشتر بود.

وی گفت: شعار دادن به مردم جایز نیست، مردم را به گروه‌های مختلف تقسیم نکردن نیز یکی دیگر از بندهای فراز بوده است در نظر گرفتن خدا در رابطه با قشر محرومین و کمک به آنان و ادا کردن حقشان با حفظ کرامت نیز از بندهای مهم بوده است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی، ساماندهی امور دینی و اشتغال، توجه به محرومین با کمک نهادها، توجه به قشر مورد آسیب اجتماعی، توجه به قشر زحمتکش کشاورز از وظایف مهم کابینه دولت است، افزود: رئیس جمهور ایران اسلامی با واقف بودن به تمامی این مسائل در مسیر عمل به این وظایف گام برمی‌دارد.

این مسؤول تصریح کرد: سوم شهریور مصادف با سالروز اشغال ایران در جنگ جهانی دوم که در این جنگ ویرانگر بیش از 39 میلیون نفر کشته شدند هرچند رضاشاه اعلام بی‌طرفی کرد لذا با توافق با آلمان مورد غضب انگلیس قرار گرفت و آنها با ورود و اشغال ایران و پس از آن با ورود آمریکا به ایران اشغال توسط آمریکا مواجه شدیم و قصد رضا شاه جایگزین کردن فرهنگ غربی با آداب و سنت این مردم داشت که نتوانست کوچک‌ترین اقدامی کند و پس از آن مورد نفرت علما و مردم قرار گرفت و کاری از آن ساخته نبود عاقبت نافرمانی از خدا همین است.

یوسف‌پور ادامه داد: در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هستیم که از همرزمان در جبهه حق علیه باطل بودند که مصداق واقعی ایمان جهاد و خدمت به مردم و اسوه و نمونه ایثار و شهادت و خدمت به مردم هستند.

وی اظهار کرد: آمریکای جنایتکار که از سالیان قبل تاکنون با گرفتن هزاران شهید ترور و شهدای مدافع حرم، ایران را متهم به تروریست بودن می‌کند توجه به اینکه ایران خود مورد تعرض تروریست‌ها قرار گرفته نداشته و قصد براندازی اسلام ناب محمدی را دارند که به کمک خدای متعال تاکنون هیچ غلطی نکرده و نمی‌توانند بکنند.

امام جمعه موقت ساری گفت: از تمامی نیروهای سپاه و نیروهای مسلح و سربازان امام زمان قدردانی می‌کنیم و امید داریم در پناه امام زمان از مرزهای این مرزوبوم محافظت کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.